Syn znanego przemysłowca, ziemianin, ceniony z powodu myśliwskich pasji. Właściciel Brwinowa i pobliskiego folwarku Wilhelmów, wydzielonego w 1911 r. i przemianowanego na Podkowę Leśną, gdzie już wówczas planował założenie miasta ogrodu i połączenie go linią kolejową z Warszawą.
Ekonomista i przemysłowiec, współzałożyciel i dyrektor pierwszej w odrodzonej Rzeczypospolitej spółki akcyjnej „Siła i Światło”. Spółki, której ambicją były elektryfikacja kraju, rozwój energetyki i elektrotechniki dzięki kapitałowi polskiemu.
„Siła i Światło” inwestuje najpierw w Elektrownię Okręgową w Pruszkowie, następnie Spółkę Akcyjną Elektryczne Koleje Dojazdowe, a po rozmowach ze Stanisławem Lilpopem w spółkę Miasto Ogród Podkowa Leśna; i tak powstaje tu nowoczesne osiedle mieszkaniowe – miasto ogród, połączone ze stolicą koleją elektryczną.
Inżynier elektrotechnik, budowniczy tramwajów warszawskich, projektant tramwajów wileńskich, budowniczy kolei żelaznych w Rosji (pracował dla Siemens-Schuckert), kolei Warszawa–Młociny.
Jego najważniejszym dziełem było zbudowanie w dwa i pół roku linii EKD – zaczynającej się na rogu Marszałkowskiej i Nowogrodzkiej w Warszawie, a kończącej w Grodzisku Mazowieckim. Do momentu nacjonalizacji w 1947 r. był dyrektorem tej „kolejuni”, jak mówiono ówcześnie.